Semintele de floarea-soarelui sunt originare din America de Sud și au crescut rapid în popularitate printre culturistii și persoanele interesate de nutritie și sporturi de forta. Unele persoane le nustiu din cauza sursei lor, dar semintele de floarea-soarelui sunt de fapt pastai de floarea-soarelui care sunt invelite cu o coaja subțire, care ii ofera o textura usoara și o aromă delicioasa. Aceste seminte pot fi adăugate la salate, deserturi sau se pot servi singure ca snackuri.

I. Informatii despre seminte

Semintele de floarea-soarelui sunt obtinute din pastai de floarea-soarelui, care sunt presate in prealabil inainte de a fi invelite in coaja. Aceste seminte sunt bogate in vitamine și minerale esentiale si, prin urmare, reprezinta o aditie excelenta pentru dieta ta. Retine ca nu exista nici o schimbare importanta intre semintele de floarea-soarelui si uleiul de floarea-soarelui, in ceea ce priveste compozitia nutritionala.

Semintele de floarea-soarelui sunt bogate in nutrienti, vitamine și minerale esentiale, cum ar fi:

  1. Proteina: Semintele de floarea-soarelui sunt bonusul perfect de proteine care ii pot ajuta pe cei care sunt afectati de lipse de proteine.

  2. Fier: Fierul intarzie oboseala si ajuta la prevenirea anemiei, contribuind, de asemenea, la un sistem imunitar mai eficient și la refacerea rapidă a țesuturilor.

  3. Magneziu: Acest mineral ajuta in absorbtia altor vitamine, cum ar fi vitamina B și C, și ajuta, de asemenea, la buna funcționare a sistemului muscular și a sistemului digestiv.

  4. Vitamina E: Vitamina E este obligatorie pentru o piele sănătoasă, reduce inflamația și ajuta la controlarea efectelor adverse ale radicalilor liberi asupra organismului.

5.B-caroten: Acest carotenoid este un antioxidant și, prin urmare, poate preveni deteriorarea celulelor și îmbunătăți funcțiile imune.

  1. Acidul gras Omega-3: Acest acid gras esențial îmbunătățește sănătatea sistemului cardiovascular și încetinește procesele de îmbătrânire, menținând corpul în forma perfectă, energic și viguros.

II. Beneficiile consumului de seminte de floarea-soarelui

  1. Ajuta la menținerea sanatatii vaselor de sange: Semintele de floarea-soarelui sunt bogate in antioxidanti și acizi grasi omega-3, care sunt esentiali pentru buna functionare a vaselor de sange. Acesti nutrienti pot ajuta la reducerea riscului de boli de inima, hipertensiune și alte afectiuni vasculare.

  2. Îmbunatateste buna stare de sanatate: Un pumn de seminte de floarea-soarelui este incarcat cu nutrienti puternici, oferind un puternic impuls de energie, care va poate ajuta sa va simtiti bine. De asemenea, ajuta la ameliorarea stresului, anxietatii si plictiselii.

  3. Reduce riscul de aparitie a bolilor: Consumul de seminte de floarea-soarelui ajuta in mod activ la prevenirea multor boli și afectiuni, cum ar fi diabetul de tip 2, hipertensiunea arteriala și obezitatea. Acestea sunt bogate în antioxidanti și acizi grasi esentiali care ajuta la prevenirea daunelor oxidative si la reducerea inflamatiei asociate cu boli cronice.

  4. Calmeaza pielea: Semintele de floarea-soarelui sunt bogate in vitamina E, care promoveaza o piele sanatoasa. Vitamina E reduce inflamația și ajuta la regenerarea țesuturilor, prevenind astfel imbatranirea prematura a pielii.

III. Cum se gasesc si cum se consuma semintele de floarea-soarelui?

Semintele de floarea-soarelui pot fi adaugate aproape oricarui tip de aliment sau bautura si se gasesc in majoritatea magazinelor de alimente. Pentru a pregati semintele de floarea-soarelui, acestea trebuiesc prajite, insa trebuie sa reactionam si sa le gatim la foc joas si uniform, lucru care nu va face decat sa ii faca sa devina mai gustoase si mai benefice. Iar unul dintre modurile cele mai recomandate de preparare a semintelor de floarea-soarelui este coacerea in cuptor.

Semintele de floarea-soarelui se pot consuma ca atare, ca un snack sau ele pot fi adaugate salatelor, supelelor, dulciurilor, terciurilor, cerellelor si produselor de patiserie. De asemenea, ele pot fi adaugate la un smoothie sau inconjurate de un castron de legume si produse lactate. Sunt, de asemenea, recomandate pentru a fi adăugate la ensalada de fructe sau omleta. Ouăle pot fi servite cu topping de seminte de floarea-soarelui care le face sa para desavarsite.

Semintele de floarea-soarelui sunt si un ingredient usor de preparat, rapid si simplu. Le putem adauga la terciuri si bauturi, sau le putem adauga la prepararea dulciurilor. Putem folosi semintele de floarea-soarelui pentru panificatie, cum ar fi painea si produsele de patiserie. Pentru ca textura lor crocanta, ele sunt de asemenea ideale pentru adaugare la pireuri sau tocane.

IV. Semintele de floarea-soarelui ingrasa?

Semintele de floarea-soarelui sunt considerate a fi unul dintre cele mai eficiente alimente in ceea ce priveste controlul greutatii, deoarece sunt bogate in nutrienti si in același timp sunt destul de slabe, cu un nivel scazut de calorii. Acest lucru inseamna ca poti sa le consumi fara sa te ingrijorezi, deoarece nutrientii si substantele nutritive continute de ele vor inlocui caloriile si vor incuraja slabirea.